02.04.2024
Sitodruk czy druk cyfrowy – która z tych metod nadruku lepiej sprawdzi się na firmowych ubraniach? Logotyp musi być doskonale wykonany, wytrzymały na częste pranie. Dobrze gdyby całość udało się załatwić bez przepłacania i w miarę szybko. Obie metody mają wady i zalety, a, jak to zwykle bywa w życiu… nie można mieć wszystkiego. Wyjaśniamy, czym w praktyce i teorii różnią się obie metody nadruku oraz na którą się zdecydować w indywidualnych przypadkach.
Chociaż obie metody mają w nazwie druk, sposób ich wykonania znacznie się różni. Wybierając odzież z logo, warto pobieżnie poznać oba warianty.
Te fundamentalne różnice w tworzeniu nadruków oboma metodami wpływają na możliwości metod i ich opłacalność. Przejdźmy do praktyki.
Sitodruk różni się od druku cyfrowego w większości kwestii najistotniejszych dla osób zamawiających odzież z logo. Obie metody są bardzo dobre – nie da się wskazać palcem i powiedzieć ta jest lepsza. To, która wypadnie lepiej, zależy bowiem od indywidualnych cech zamówienia.
Ogólnie rzecz biorąc, drukiem cyfrowym da się osiągnąć ten sam efekt estetyczny, co sitodrukiem. Sitodrukiem nie zawsze da się zrobić to samo, co drukiem, ale za to pewne rzeczy da się zrobić lepiej.
Ogólnie rzecz biorąc, na odzież z logo częściej wybiera się sitodruk, ale najlepszą opcja będzie sięgnięcie do obu metod nadruku w zależności od tego, które ubrania będziesz zadrukowywał. Kompletując ubrania dla pracowników, organizujemy przecież nie tylko koszulki, ale również bluzy, softshellowe kurtki, odblaskowe kamizelki czy czapki z daszkiem.
Ta tabela pomoże Ci rozstrzygnąć, ku której metodzie się zwrócić w konkretnych przypadkach.
Co potrzebne? | Sitodruk | Druk cyfrowy |
bardzo mały nakład (poniżej 20 sztuk) | nie | tak |
duży nakład z tym samym wzorem | tak | nie |
urozmaicone kolory, zdjęcia | nie | tak |
niezniszczalność nadruku | tak | nie |
szybka realizacja | nie | tak |
Ostateczny dobór metody zależy od materiału i specyfiki projektu. Zapewne masz już swoją preferencję, ale przy zamawianiu nadruków wysłuchaj propozycji firmy wykonującej Twoją odzież z logo. Specjaliści, po zapoznaniu się ze szczegółami, mogą doradzić Ci jednak tę drugą metodę, a może nawet jeszcze inną, której teraz nie bierzesz pod uwagę.
To, co wybrać – sitodruk czy druk cyfrowy – zależy od dokładnych oczekiwań.
Pod proste nadruki logotypu, w dużym nakładzie, o jak najwyższej trwałości, najczęściej wybiera się sitodruk. Jeżeli jednak Twoje logo wymaga większej palety kolorystycznej, zamawiasz tylko kilka sztuk, a szybka realizacja to dla Ciebie priorytet, korzystniej może wypaść zdecydowanie się na druk cyfrowy.
Ostateczną decyzję pozostaw firmie tworzącej nadruki – rozważą wybór z uwzględnieniem materiału odzieży pod nadruk.