26.07.2024
Odzież reklamowa to jeden z ciekawych pomysłów na promowanie firmy. Dzięki odpowiednio dobranym ubraniom można niezbyt wysokim kosztem zwiększyć świadomość marki, a także dotrzeć do osób spoza ściśle wyznaczonej grupy docelowej innych przekazów reklamowych. Warunkiem jest jednak odpowiednio wyeksponowane logo firmy.
To właśnie tym elementem najczęściej są bowiem znakowane ubrania promocyjne. Alternatywę stanowią różnego rodzaju hasła reklamowe, ale to właśnie logo jest znakiem, który najłatwiej powiązać z konkretną firmą. I często to on zapada w pamięć. Przytaczamy więc kilka faktów, które pomogą w odpowiedni sposób zaplanować znakowanie ubrań za pomocą logo firmy.
Znalezienie idealnego miejsca na logo firmy wcale nie jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Wiele zależy od rodzaju odzieży. Nieco inne możliwości daje bowiem koszula reklamowa, a inne softshell reklamowy czy też wykonana z dzianiny bluza.
Zazwyczaj przyjmuje się, że najlepiej sprawdza się znakowanie ubrań na takiej wysokości, na którą zwykle wędruje wzrok napotykanych osób. Dlatego podstawową lokalizacją logo firmy na ubraniach reklamowych jest miejsce na piersiach. Znaku umieszczonego w takim miejscu niemal nie sposób przeoczyć, zwłaszcza jeśli jego kolor wyraźnie odcina się od barwy ubrania.
Logo firmy na piersiach mocno rzuca się w oczy i czasami bywa zbyt nachalne. Dlatego część przedsiębiorstw decyduje się na bardziej dyskretne rozwiązania. W przypadku ubrań z długim rękawem warto rozważyć właśnie znakowanie na rękawie. Koszule i koszulki polo umożliwiają umieszczenie logo na kołnierzyku. Jeśli jednak nie mamy ochoty na tak wysublimowane podejście, możesz postawić na bluzy z nadrukiem i duży wzór na plecach.
Przed podjęciem decyzji warto poznać wszystkie możliwe techniki znakowania ubrań. Logo firmy można wykonać w różnoraki sposób. Trzeba przy tym wziąć pod uwagę rodzaj materiału. Na przykład na polarach reklamowych możliwe jest jedynie znakowanie haftem komputerowym, naszywkami oraz za pomocą tłoczenia.
Dwie pierwsze metody są zresztą najbardziej uniwersalne. Haft komputerowy jest bardzo trwały i elegancki. Naszywki to gotowe logotypy doszywane do materiału odzieży. Tłoczenie z kolei jest metodą specyficzną, dającą ciekawy efekt wypukłego wzoru, ale znacznie obciąża materiał.
Kolejne rozwiązania to różne metody nadruku. Jedną z najpopularniejszych jest sitodruk, który w różnej formie jest stosowany od dziesięcioleci. Skutkuje trwałym nadrukiem – farba jest wtłaczana w tkaninę. Najbardziej wytrzymałe będzie logo firmy wykonane za pomocą sublimacji. Ta metoda nadaje się jednak tylko do jasnych ubrań poliestrowych.
Wielokolorowe nadruki uzyskuje się z kolei za pomocą termotransferu. Więcej informacji na temat technik znakowania czeka na https://sklep-logos.pl/twoje-logo.
Istotnym parametrem jest wielkość logo firmy. Teoretycznie im większe, tym bardziej widoczne. Ale wielkie logo równocześnie zniechęca do używania ubrań reklamowych. A przecież nie chodzi o to, by wylądowały na dnie szafy – obdarowana osoba powinna je nosić.
Rozmiar logo firmy może także wpływać na koszt wykonania znakowania. Dzieje się tak przy kilku metodach, m.in. hafcie komputerowym czy termotransferze.
Trzeba też pamiętać, że nie każde logo da się odwzorować za pomocą wybranej techniki. Niektóre są dedykowane konkretnym rodzajom znaków. Istotny jest stopień skomplikowania grafiki.
Obecność bardzo małych elementów i duża liczba detali sprawi, że nie będzie można skorzystać z haftu komputerowego oraz tłoczenia. Opłacalność części technik jest też ściśle powiązana z liczbą zamawianych kopii. Na przykład koszt sitodruku przy dużej liczbie zamówień takich samych ubrań będzie bardzo atrakcyjny, ale przy zamawianiu małych partii już niekoniecznie.