18.10.2024
Reklama jest ważną częścią istnienia każdej marki. Działania promocyjne różnego typu pozwalają nie tylko docierać do nowych osób, ale i dbać o stałych klientów. Dlatego tak ważne jest stawianie na wielokanałowość i prezentowanie swojej działalności w różnorodny sposób. Sprawdź, jak reklamować firmę, aby cieszyć się jej nieustannym rozwojem!
Reklama firmy to zadanie, do którego warto podejść kompleksowo. W ten sposób będziesz w stanie osiągać najlepsze efekty, a działania promocyjne będą w pełni dopasowane do Twojego biznesu. Sprawdź 4 popularne sposoby na to, jak reklamować firmę!
Odzież firmowa z logo, którą możesz obejrzeć m.in. w sklepie https://www.e-logos.pl/produkty/polary-reklamowe, to doskonały sposób na promocję marki. Jej zastosowanie jest bardzo szerokie. Przede wszystkim świetnie sprawdza się jako codzienna odzież noszona przez pracowników mających kontakt z klientami, np. w sklepach stacjonarnych czy biurach obsługi klienta. Jednak nie zapominaj także o tym, że dziś nawet działania stacjonarne często są prezentowane online – dlatego szczególnie ważne jest zadbanie o prezencję pracowników. Stylowe uniformy z logotypem lub hasłem pozwolą Ci stworzyć wrażenie spójności, harmonii, a do tego zatrudnione przez Ciebie osoby będą prezentować się profesjonalnie.
Innym sposobem na wykorzystanie odzieży firmowej z logo do promocji marki jest stworzenie ubrań dedykowanych konkretnym eventom, np. targom czy konferencjom branżowym. Takie działanie pozwoli Ci idealnie dopasować prezentowane na odzieży komunikaty do miejsca i grupy docelowej – to zwiększy szanse na zapamiętanie Twojego biznesu. W takiej roli świetnie sprawdzą się koszulki z krótkim rękawem lub bluzy z logo firmy.
Inną opcją jest przygotowanie odzieży z logo firmy na prezent. Taki podarunek świetnie sprawdzi się dla kontrahentów czy pracowników. W tym wypadku warto jednak postawić na wysokiej jakości ubrania, które będą stylowe, i modele, które nie zostaną przytłoczone przez nadruk. Mogą to być np. kurtki typu softshell czy praktyczne polary z subtelnym logotypem. Im bardziej uniwersalna i ponadczasowa odzież, tym większa szansa, że trafi ona w gust obdarowywanej osoby – wtedy chętnie będzie ją ona nosić i stanie się mobilną reklamą Twojej firmy!
Często można usłyszeć stwierdzenie, według którego firma, której nie ma w sieci, tak naprawdę nie istnieje. Zdecydowanie coś w tym jest! Nie musisz od razu działać na wielu płaszczyznach online – kolejne kanały możesz dokładać stopniowo. Warto jednak mieć plan i jednocześnie mierzyć siły na zamiary. Lepiej zacząć skromniej, a zbudować solidny kanał komunikacji (a tym samym promocji marki), niż rzucać się na głęboką wodę i prezentować potencjalnym klientom coś niedopracowanego.
Jak reklamować firmę online w organiczny sposób? W tej roli świetnie sprawdzą się media społecznościowe, które możesz założyć jeszcze przed startem biznesu, aby zebrać grupę potencjalnych klientów odpowiednio wcześnie. Możesz budować konto firmy na Facebooku, Instagramie lub Tik Toku. Pamiętaj, że te platformy pozwolą Ci nawiązywać kontakt z odbiorcami, budować pozycję eksperta i autorytet marki, a także stają się Twoją wizytówką. Coraz częściej są one pierwszym kontaktem użytkownika z firmą.
Innym sposobem na organiczną reklamę firmy jest SEO, czyli pozycjonowanie. Opiera się ono na doborze słów kluczowych pasujących do Twojej działalności i odpowiednim rozmieszczeniu ich na stronie internetowej. W ten sposób możesz poprawić widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google – wyższa pozycja to większy ruch na Twojej stronie. Jeśli nie chcesz zajmować się tym zadaniem samodzielnie, możesz zlecić je specjaliście SEO.
Pamiętaj także o założeniu profilu firmowego w Google. Umieścisz tam podstawowe informacje o firmie, które pozwolą osobom zainteresowanym Twoim biznesem szybko dowiedzieć się więcej o najważniejszych aspektach jej działalności. Dodatkowo to także w tym miejscu klienci będą mogli pisać opinie, które mogą okazać się przydatne dla osób zastanawiających się nad skorzystaniem z Twoich usług czy zakupem produktów. Dodając adres firmy, umieścisz swój biznes na mapach Google, co jest dodatkową formą reklamy.
Poza wspomnianymi powyżej działaniami warto zadbać także o funkcjonalną i estetyczną stronę internetową. Pamiętaj, że tworzysz ją nie dla siebie, a dla swoich klientów, czyli określonej grupy docelowej.
Strona powinna posiadać intuicyjne menu, czyli podział na kategorie, które pozwolą użytkownikowi łatwo posiąść najważniejsze informacje i znaleźć dokładnie to, czego szuka. W przypadku sklepu koniecznie jest zadbanie o zaawansowaną wyszukiwarkę i filtrowanie – z ich pomocą potencjalni klienci będą mogli szybko obejrzeć produkty, które ich interesują, bez konieczności przeglądania wielu stron oferty.
W przypadku usług warto umieść na stronie cennik oraz konkretne informacje o formie zapisów. Najlepiej, aby strona internetowa umożliwiała klientowi samodzielne umówienie terminu, bez konieczności wcześniejszego kontaktu z Tobą. Klient zaoszczędzi w ten sposób czas, a także i Ty nie będziesz musiał go poświęcać na działania, które mogą być zautomatyzowane.
W promocji swojego biznesu możesz wykorzystać także działania płatne, czyli m.in. reklamy w social mediach. Instagram oraz Facebook sprawdzają się znakomicie. Z pomocą tych działań reklamowych możesz docierać do zupełnie nowych osób dopasowanych na podstawie zachowań oraz zainteresowań, a także dobranych przez algorytm. To także możliwość powtórnego zaprezentowania marki osobom, które już miały z nią wcześniej kontakt, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowały się na zakup. Reklamy na Facebooku i Instagramie to mnogość celów reklamowych, które możesz wykorzystać na wiele sposobów – idealnie sprawdzają się dla małych i dużych firm z różnych branż.
Alternatywą dla reklam w social media jest Google Ads. Dzięki takim działaniom Twoja strona internetowa będzie pokazywać się na początku wyników wyszukiwania w Google. Reklama Google Ads może być tym krokiem, który pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję i wesprze pozycjonowanie.